Animatie / Content strategie / Social media content

Sportbedrijf

ANIMATIE EN SOCIAAL ECONOMISCHE PROBLEMATIEK

Op 15 november 2016 was er een gemeentelijke bijeenkomst om de plannen rondom de verzelfstandiging van het nieuwe Sportbedrijf Rotterdam te presenteren. De opdracht die via communicatie buro IN10 binnen kwam bij RenderRebels was een film van maximaal 5 minuten te maken die de voordelen van een verzelfstandiging liet zien. Dit moest gebeuren zonder af te geven op de huidige inrichting, maar ook een echte promofilm van het Sportbedrijf te zijn. Centraal in de boodschap staat dat er meer voor de Rotterdamse sporters kan worden gedaan bij een verzelfstandiging.

Het advies van RenderRebel Joost was om te werken met een combinatie van emotionele sfeerbeelden, gekoppeld aan een heldere uitleg. Waarom verzelfstandigen? Wat zijn de voordelen? Welke argumenten, angsten liggen er bij de tegenstanders en hoe kunnen we die opvangen of wegnemen? Het resultaat was een rustige film, die probeert objectief te informeren over de verzelfstandiging en uitlegd waarom deze veranderingen postief kunnen uitpakken. In de film zijn een aantal elementen naadloos verwerkt: een vrouwelijke en mannelijke vertelstem, een aantal terugkerende grafische elementen met tekst, om die vertelstem nogmaals kracht bij te zetten en ook samen te vatten. Goede en origineel gedraaide beelden, in dit geval van inspirerende mensen en kinderen die aan het sporten zijn. En dit alles binnen het stramien van de video huisstijl van de Gemeente Rotterdam.

De verzelfstandiging van het sportbedrijf is inmiddels een feit, zowel de gemeente als communicatiebureau IN10 waren zeer tevreden met het resultaat van de video.

Buro: Sportbedrijf Rotterdam
Opdracht: IN10