SERVICES

Creativiteit valt niet te kwantificeren, maar met een beetje kunst en vliegwerk hebben we toch wat gegevens bij elkaar geschraapt. Wellicht niet allemaal super relevant maar wel sprekend over hoe wij willen samenwerken. Niet als onpersoonlijke zakelijke entiteit, maar met hart, humor en toewijding. We streven naar een gezamelijk doel: goede content voor dat ene project, en dat kunnen we als geen ander.

Film en video
Tussen al het visuele geweld staan onze video's als een rots in de branding als vaandeldragers van kwalitatieve producties die ergens over gaan. Doe mee aan onze strijd tegen middelmatig content. Resist!
Animatie
In een wereld vol complexe processen en vraagstukken biedt een bewegende visual houvast mits met enige inspiratie bedacht, uitgevoerd en goedgekeurd. Welk complex of onzichtbaar proces wil jij in beeld brengen?
Content strategie & Social media
Strategie gaat over keuzes en nuances; het gaat over de wil om anders en beter te zijn dan de rest. Elke goede campagne heeft deze keuze gemaakt. Het gaat om begrijpen hoe we nu content tot ons nemen en daarop inspelen.
Concept ontwikkeling en creative direction
Van wens of idee naar een werkbaar plan, een concept is de verking van grenzen het maken van keuzes gebaseerd op ervatring, kennis en talent.

IN 2019

56
voice-overs
28
projecten
42495
likes
1698
koppen

PRIJZEN

Elk project is anders, en we werken dus altijd met gedetailleerde offertes die passen binnen een gesteld budget. Toch zijn er best wel veel bedragen te noemen;;

  • De gemiddelde uurprijs voor onze activiteiten is 60 euro/uur p.p.
  • Een video-registratie, zonder studio, ingehuurd talent of speciale apparatuur begint vanaf zo’n 1000 euro.
  • Een animatie begint bij 1500 per 30 seconden, maar dat is geheel afhankelijk van wat en hoe er geanimeerd gaat worden.
  • In 2019 deden we opdrachten met een gemiddelde offerte waarde van 22.000 euro
  • We werken standaard met een aanbetaling van 50% van de offerte waarde.
  • Voor meerwerk wordt een offerte gemaakt.

Op basis van een korte verkenning kunnen wij met onze ervaring direct een richtprijs geven, alvorens we een gedetailleerde offerte uitbrengen.

FAQ

Heb je een voorbeeld van de video die ik zou willen?
Ja en nee, we hebben een uitgebreide portfolio, en kunnen eventueel nog meer relevant werk laten zien, maar we hebben geen exact voorbeeld; elk project is anders en vereist dat we die video leveren die bij jouw opdracht past. Kijk dus vooral naar de diversiteit van de opdrachten.
Hoe pakken jullie een shoot of project aan?
In het algemeen zouden we starten met een hoop vragen waarvan wij denken dat ze relevant zijn, zodat we begrijpen wat voor video of animatie je wilt. Wanneer we alle informatie hebben, maken we een offerte, die in detail gaat over alle aspecten van een project. Het op te leveren werk, de betalingen, de rechten alles is van te voren vastgelegd en een goede basis om samen te werken. We maken een tijdsplanning. De offerte is besproken en getekend, gevolgd door een aanbetaling. We communiceren helder en direct over wat er gaande is met een project.
Kunnen we een preview zien voor de definitieve versie.
Uiteraard, de meeste projecten hebben minstens 2 rondes van revisie. De eerste ronde is vaak een ruwe montage, vooral om te kijken of de inhoud klopt en gebruikt mag worden, of de verhaallijn goed loopt en of alle onderwerpen worden behandelt. Daarna volgt een tweede ronde, die al wat fijner is afgewerkt. Op basis van de feedback van de tweede revisieronde maken we een ‘final’ version. Hierin moet alles goed zijn en aanpassingen in deze versie zijn tijdrovend. Natuurlijk kan het zijn dat er na de ‘final’ versie moeten veranderen. Hier zijn we coulant in. Wij maken ook wel eens een foutje. Mochten er toch dingen zijn die overduidelijk buiten onze verantwoordelijkheid vallen, dan kan het zijn dat er voor aanpassingen na de ‘final’ meerwerk wordt berekend. Dit zullen we altijd eerst met een offerte bevestigen.
We willen niet in beeld, wat kunnen we hier aan doen?
Bij de meeste projecten wordt voor aanvang toestemming gevraagd om het gefilmde materiaal te mogen gebruiken. Collega’s en medewerkers worden op de hoogte gebracht. In het geval van filmen in de openbare ruimte is dat moeilijker. Wil je niet in beeld, dan kan je dit aangeven op het moment van filmen, maar onthoud dat je in de openbare ruimte ook zelf moet opletten of je in beeld komt. Wil je achteraf bezwaar maken dan kan dit ook, maar vooral bij online materiaal is resolute en waterdichte verwijdering van alle beelden in sommige gevallen lastig. Draaien we op je werk en wil je niet in beeld, dan is dat geen enkel probleem. Geef dit aan bij je manager, de HR-afdeling of bij ons als we komen filmen. Dit is heel normaal en er worden geen lastige vragen gesteld over het hoe en waarom.
Hoe kan ik RenderRebels boeken?
Er kunnen een miljoen dingen gebeuren met een simpel ‘Hallo’ , vind ik een prachtige uitspraak. Laat ons weten dat je een opdracht hebt door ons te bellen, te mailen, een berichtje achter te laten of langs te komen op ons kantoor.
Hebben jullie ook een fotograaf voor een fotoshoot?
Ja en een goede ook, we gebruiken ons filmtalent of we vragen aan ons uitgebreide network om suggesties te doen. In de meeste gevallen combineren we een foto en videoshoot op allerlei verschillende manieren en we werken vaak nauw samen met los ingehuurde fotografen.

Our Team

Rutger van Geelen
A.K.A. REBEL ONE
Joost van Baardewijk
A.K.A REBEL WITHOUT A CAUSE
Sander Alt
A.K.A. REBEL ROUSER